Angiologia

Angiologia, co to jest.

Angiologia jest wyspecjalizowanym określeniem medycyny wewnętrznej (medycyna ogólna), która koncentruje się na profilaktyce, diagnostyce i leczeniu chorób naczyniowych, a także całego układu krążenia. Spośród najczęstszych chorób związanych z układem naczyniowym, które są leczone w ramach angiologii wymienić można: miażdżycę (stwardnienie tętnic), tętniak (wybrzuszenie ściany naczynia krwionośnego), a także wady rozwojowe tętnic (naczynia krwionośne). W zakresie niewydolności żylnej najczęstszymi chorobami są: malformacja żylna lub choroba zakrzepowo-zatorowa. Pacjenci, którzy zostali dotknięci chorobą żył i naczyń krwionośnych mogą ją zdiagnozować poprzez zauważenie żylaków i pękających naczynek. Wówczas lekarz angiolog może podjąć decyzję o leczeniu.

W ramach angiologii najczęściej stosuje się następujące badania:

• Ultrasonografia (USG)
  • Angiografia
  • Doppler USG
  • Różne testy funkcjonalne w celu określenia krążenia krwi do narządów i tkanek

Najczęściej wykonywanym zabiegiem, który przywraca prawidłowe funkcjonowanie naczyń krwionośnych jest zabieg o nazwie Cutera Excel V. Charakteryzuje go bezpieczeństwo i bardzo mała inwazyjność. Gwarantuje pozbycie się niepożądanych zmian na bardzo długi okres. Nie bez znaczenia jest fakt, iż zabieg ten nie wymaga znieczulenia, a dzieje się tak dzięki innowacyjnej głowicy chłodzącej. Twarz, szyja, tułów i kończyny, to obszary ciała, które mogą zostać poddane leczeniu wyżej wymienioną metodą.

Metody leczenia w medycynie naczyniowej zależą od rodzaju i ciężkości choroby. Jeśli chorobę przejmują czynniki zewnętrzne, takie jak miażdżyca , najpierw wskazanym jest, aby wyeliminować te wpływy: należy zaprzestać palenia papierosów, podnieść poziom cholesterolu i zmniejszyć otyłość. Uszkodzenia limfatyczne i odpływowe można leczyć za pomocą fizjoterapii i drenażu limfatycznego. Leki zaś pomagają w chorobach zapalnych, w przypadku podwyższonego ciśnienia krwi i przy zwiększonym ryzyku zakrzepicy.

Zaburzenia zaawansowane, takie jak tętniaki lub ciężka miażdżyca tętnic, często wymagają bardziej inwazyjnych procedur. W dużym stopniu zniszczone naczynia można rozszerzyć poprzez „balon”. W tej procedurze cewnik jest wypychany do przodu przez układ naczyniowy do zwężonego obszaru i napompowany. Jeżeli nowe zamknięcie jest nieuchronne, stent (niewielka „sprężynka”, najczęściej ze stali 316 LVM albo stopu chromowo-kobaltowego, umieszczana wewnątrz naczynia krwionośnego w celu przywrócenia drożności naczynia) może być użyty jako podparcie dla utrzymania otwartego naczynia. Możliwe są również zabiegi chirurgiczne na naczyniach, ale nie są już częścią angiologii. Należą one do dziedziny chirurgii naczyniowej .

Przygotowanie do zabiegu

Wszyscy nasi lekarze to specjaliści o bardzo wysokiej profesjonalnej reputacji, którzy potrafią leczyć nawet najbardziej skomplikowane zaburzenia.

Każdy zabieg poprzedzają konsultacje lekarza specjalisty z pacjentem. Pacjent otrzymuje pakiet fachowych porad i zaleceń, które optymalnie pomogą mu przygotować się do zabiegu.

Ważnym jest aby przed przystąpieniem do zabiegu pacjent przestrzegał kilku ważnych zasad. Należy unikać zbyt częstego kontaktu skóry z promieniami słonecznymi (czas kiedy należy zwrócić na to uwagę obejmuje kilka tygodni przed zabiegiem). Ważnym jest także aby w dniu zabiegu organizm pacjenta nie znajdował się pod wpływem alkoholu.

Przeciwwskazania

Ciąża pacjentki, to jeden z powodów dla których zabieg nie może się odbyć. Innym ważnym powodem do odstąpienia od zabiegu jest świeża opalenizna osoby, która ma zostać poddana zabiegowi. Ponadto, osoby, które są leczone przy pomocy leków psychotropowych, które stosują retinoidy, cierpią z powodu choroby bielactwa, łuszczycy, nowotworów skóry lub ich skóra wykazuje skłonność do pojawiania się na niej bliznowców, także nie mogą zostać zakwalifikowane przez specjalistę do przeprowadzenia zabiegu.

Zalecenia pozabiegowe

Aby efekt po przeprowadzonym zabiegu mógł utrzymać się jak najdłużej, należy go co jakiś czas powtarzać. Wysiłek fizyczny, gorąca kąpiel, opalanie skóry są wysoce ryzykowne i należy ich unikać. Zaleca się pacjentom, aby na obszary, które zostały poddane zabiegowi stosować kremy z filtrem UV.