Blizny zanikowe

Blizny zanikowe – charakterystyka:

Blizny zanikowe są bliznami powstającymi po niewielkich zmianach skórnych. Najczęściej powstają one na skutek rozdrapywania krost, pojawiających się na naszej twarzy. Na ich obecność najczęściej wpływa trądzik, a także ospa wietrzna. Blizny zanikowe charakteryzują się bardzo małymi rozmiarami, które są przeważnie jaśniejsze niż reszta naszej skóry. Niekiedy mogą także powodować niewielkie ubytki w skórze. Blizny te mogą, pod wpływem promieni słonecznych, uwidaczniać się.

Blizny zanikowe – przyczyny:

Za obecność blizn zanikowych odpowiada zła pielęgnacja skóry. Gdy na naszej twarzy pojawiają się krosty – to nie należy ich zdrapywać. Właśnie przez takie działanie narażamy się na pojawianie się nieestetycznych blizn. Są to ubytki skórne, gdzie nastąpiła nieprawidłowa synteza tkanki skórnej. Zmiany te powstają na skutek rozpadu włókien kolagenu – w tych głębszych warstwach skóry. To właśnie trądzik, a także ospa najczęściej przyczynia się do pojawienia się blizn.

Blizny po trądziku – zapobieganie:

Aby zapobiegać pojawianiu się blizn – należy przeciwdziałać krostą. Przede wszystkim wiąże się to z odpowiednią dietą oraz higieną twarzy. Nie należy nadmiernie spożywać gazowanych i kolorowych napoi, a także alkoholu. Dieta obfitująca w zbyt tłuste potrawy (fast foody) także przyczyni się do wystąpienia problemu. W swojej codziennej pielęgnacji twarzy stosuj toniki i żele oczyszczające. Warto także pamiętać, o stosowaniu (kilka razy w tygodniu) peelingu złuszczającego. To właśnie dzięki niemu, pozbędziemy się nadmiaru martwego naskórka, który wpływa na obecność krost a twarzy. Najważniejsze jest jednak to, aby nie rozdrapywać pojawiających się zmian skórnych. Takim działaniem możesz przyczynić się do powstania blizn.

Blizny zanikowe – zabiegi:

Peeling PQ AGE
Alma Harmony XL ClearLift