Bruzdy na twarzy

Bruzdy na twarzy to oprócz zmarszczek najczęstsza oznaka starzenia skóry. Z wiekiem obniża się produkcja kolagenu oraz kwasu hialuronowego, a w efekcie skóra staje się wiotka i mniej elastyczna. Najczęściej występują bruzdy nosowo-wargowe. Bruzdy pojawiają się też w okolicach oczu – dolina łez, i w okolicach ust – tak zwane ,,bruzdy marionetki’’.

Bruzdy na twarzy – przyczyny

Na pojawianie się bruzd na twarzy wpływ mają predyspozycje genetyczne, ale także styl życia, m.in. poziom stresu oraz sposób odżywiania. Zazwyczaj wcześniej pojawiają się one u osób z cerą suchą. Do powstania bruzd na twarzy może przyczynić się też znaczna utrata masy ciała.

Bruzdy na twarzy – zapobieganie i leczenie

Do opóźnienia procesu starzenia skóry przyczynia się prowadzenie zdrowego stylu życia, kompleksowa pielęgnacja, regularne nawilżanie skóry oraz ochrona przed szkodliwymi czynnikami, między innymi intensywnymi promieniami słonecznymi.

Bruzdy na twarzy stanowią defekt estetyczny i dodają lat. Na ich usunięcie decyduje się coraz więcej kobiet. Jednym ze sposobów na pozbycie się bruzd na twarzy jest zabieg wypełniania kwasem hialuronowym. To rodzaj naturalnego wypełnienia, który pozwala osiągnąć długotrwałe efekty nawet przy głębokich zmianach. Wysoką skutecznością odznaczają się też zabiegi laserowe.

SonoQueen:

SonoQueen