Cienie pod oczami

Cienie pod oczami to nieestetycznie zabarwiona skóra w okolicach oczu. Wyróżnia się dwa rodzaje cieni pod oczami – cienie naczyniowe oraz cienie barwnikowe. Cienie naczyniowe to prześwitujące przez cienką skórę w okolicach oczu naczynia żylne. Cienie barwnikowe z kolei powstają w wyniku nagromadzenia się ciemnego barwnika wokół dolnej powieki.

Cienie pod oczami – przyczyny

Widoczne cienie i sińce pod oczami są powszechnym problemem, wywoływanym przez różnorodne czynniki. Są efektem przemęczenia, niezbilansowanej diety, niedostatecznej ilości snu, choć mogą mieć również podłoże genetyczne. To, co bezsprzecznie wpływa na wygląd twarzy, to wiek – im jesteśmy starsi, tym bardziej skóra traci swoją elastyczność, staje się cieńsza i coraz ciężej ją nawodnić, dlatego cienie stają się jeszcze bardziej widoczne. Intensywne opalanie oraz używki, takie jak papierosy czy alkohol, również wpływają na pojawienie się cieni pod oczami. Mogą być też objawem którejś z chorób ogólnoustrojowych, jak niedoczynność tarczycy, atopowego zapalenia skóry czy anemii, dlatego nie warto bagatelizować na pozór błahego problemu.

Cienie pod oczami – leczenie

W znalezieniu podłoża występowania cieni pod oczami z pewnością najlepiej pomoże lekarz-specjalista. Warto przyjrzeć się swojemu rytmowi dnia, zwrócić uwagę na odpowiednią ilość snu oraz dietę.

Ponadto, współcześnie medycyna estetyczna proponuje liczne zabiegi, które pomagają przywrócić zdrowy wygląd skóry pod oczami. Przynoszą szybkie i długotrwałe efekty. Do najpopularniejszych zabiegów redukujących cienie pod oczami zalicza się terapię z wykorzystaniem kwasu hialuronowego, terapię depigmentacyjną, zabiegi rewitalizujące i inne.

Zabiegi pomagające w niwelowaniu cieni pod oczami w MediArt Clinic

Korekcja cieni pod oczami