Ginekomastia

Ginekomastia – czym jest?

Ginekomastia to rozrost tkanek gruczołowych, włóknistych oraz tłuszczowych w okolicach piersi. W wyniku rozrostu następuje obrzęk, makropigmentacja i zmiana umiejscowienia brodawek sutkowych oraz jednostronne bądź obustronne powiększenie gruczołu piersiowego. Ginekomastia jest problemem dotykającym mężczyzn.

Ginekomastia – przyczyny występowania

Przyczyny występowania ginekomastii są zależne od rodzaju choroby. Rozróżnia się dwie odmiany ginekomastii:

• fizjologiczna – pojawiająca się w okresie dojrzewania – w tym przypadku zanika sama;
  • patologiczna – która może być wywołana przez wiele czynników, takich jak: otyłość, nadczynność tarczycy, marskość wątroby, nowotwory czy nadmiar hormonów, na przykład estrogenów, w organizmie.

Na powstanie ginekomastii mogą mieć również wpływ różnego rodzaju zaburzenia hormonalne wywołane na przykład leczeniem hormonalnym. Inną przyczyną występowania są leki na bezpłodność, oligospermię, wrzody żołądka czy anaboliki stosowane przez kulturystów.

Ginekomastia – leczenie

Nieinwazyjnym sposobem na ginekomastię jest z pewnością zmiana diety oraz aktywność fizyczna. Jednak aby całkowicie pozbyć się problemu, specjaliści proponują wybór jednego spośród dwóch sposobów leczenia ginekomastii. Są to: liposukcja, czyli usunięcie nadmiaru tkanki tłuszczowej z obrębu piersi, lub chirurgiczne usunięcie tkanki gruczołowej.

Zabieg usunięcia ginekomastii jest stosunkowo bezpieczny, choć mogą pojawić się powikłania w postaci asymetrii piersi, zakrzepicy żył czy martwicy tłuszczowej, dlatego bezwzględnie należy skonsultować się z ekspertem.

Przeciwwskazania do leczenia ginekomastii to między innymi nadwaga, choroby sutków czy serca.

Leczenie ginekomastii w MediArt Clinic

Lipoliza