Korekta nosa

Korekta nosa jest zabiegiem mającym na celu poprawę kształtu nosa lub zmianę jego rozmiaru. Na korekcję nosa znacznie częściej decydują się kobiety, a najpowszechniejszą przyczyną decyzji o korekcie nosa jest jego wygląd. Nos jest nieproporcjonalnie duży lub mały, zakrzywiony, garbaty lub niesymetryczny. Inni pacjenci poddają się operacji ze względu na niedrożność nosa i spowodowane nią trudności w oddychaniu. Nieestetyczny wygląd nosa lub nieprawidłowe funkcjonowanie może stanowić problemem od urodzenia lub być wynikiem urazu.

Chirurgiczna korekta nosa

Plastyki nosa można dokonać za pomocą operacji. Niestety, niesie ona ze sobą ryzyko, że nowy nos nie będzie spełniał oczekiwań pacjenta, będzie wyglądał nienaturalnie, a w najgorszym przypadku stanie się niedrożny. Jedna operacja może zatem wymagać  przeprowadzenia kolejnych. Pacjent musi też mieć świadomość, że po zabiegu widoczne będą blizny, a czas rekonwalescencji trwa zazwyczaj kilka miesięcy. Skutki uboczne w postaci infekcji lub uszkodzenia tkanek nie zdarzają się natomiast często.

Aby efekty były zadowalające, pacjent musi się odpowiednio przygotować i wypełniać pozabiegowe zalecenia lekarza. W czasie okołozabiegowym musi stosować odpowiednią dietę i nie może palić papierosów.

Korekta nosa kwasem hialuronowym

Innym sposobem na zmianę kształtu nosa jest korekcja kwasem hialuronowym. Zabieg ten odznacza się krótkim czasem trwania, zazwyczaj krótszym niż pół godziny, oraz natychmiastowymi efektami. Wygląd nosa utrzymuje się od ok. 6 do 20 miesięcy.

W porównaniu do korekty chirurgicznej, korekta nosa kwasem hialuronowym jest małoinwazyjna, dlatego rzadko występują po niej skutki uboczne.