Łysienie czołowe

Łysienie czołowe – czym jest

Łysienie czołowe to rodzaj łysienia bliznowaciejącego, które łączy się z powstawaniem blizn w tkance łącznej. Powyższy typ wypadania włosów charakteryzuje się utratą włosów znad linii czoła i ze skroni. Zazwyczaj dotyka kobiety w wieku menopauzalnym. Wielu specjalistów klasyfikuje chorobę jako odmianę liszaja płaskiego mieszkowego (LPP). Leczenie łysienia czołowego jest bardzo trudne.

Łysienie czołowe – przyczyny

Przyczyn łysienia czołowego zazwyczaj upatruje się w reakcjach immunologicznych organizmu, chorobach wątroby, cukrzycy i zażywaniu niektórych rodzajów leków.

W przypadku tego typu łysienia przyczyny mogą leżeć również w przeżytej silnej i długotrwałej traumie.

Łysienie czołowe – objawy

Głównym objawem łysienia czołowego jest powolne przesuwanie się linii włosów w obrębie czoła i skroni ku tyłowi. Często ten sam proces obserwuje się w okolicy ciemieniowej. Niekiedy objawem towarzyszącym jest przerzedzenie brwi i włosów w innych lokalizacjach tj.: pachy i pachwiny. W nielicznych przypadkach obserwuje się pojedyncze włosy rozproszone na skórze poprzednio owłosionej. U części Pacjentów z tą dolegliwości na twarzy występują nieduże, czerwone grudki, odbierane często jako szorstkość skóry.

Łysienie czołowe – leczenie

Leczenie łysienia czołowego jest bardzo trudne, ponieważ wypadanie włosów w tym  przypadku jest procesem nieodwracalnym. Według ekspertów najlepszą metodą w walce z tym problemem są zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, które wyróżniają się najwyższą skutecznością.

Łysienie czołowe – leczenie w MediArt Clinic:

Leczenie łysienia – Mezoterapia igłowa