Łysienie plackowate

Ten rodzaj łysienia charakteryzuje się ogniskowym wypadaniem włosów, w efekcie czego, powstają duże powierzchnie nie pokryte owłosieniem. W miejscach  których wypadają włosy, skóra nie jest objęta stanem zapalnym ani podrażniona.

Łysienie plackowate – przyczyny

Dokładne przyczyny łysienia plackowatego wciąż nie zostały zbadane. Za jeden z czynników zwiększających ryzyko utraty włosów uznaje się nadmierny stres. Powszechne jest też twierdzenie, że łysienie plackowate to choroba o podłożu autoimmunologicznym, współistniejąca z innymi chorobami autoimmunologicznymi.

Schorzenie znacznie częściej dotyka mężczyzn. Przeważnie są to osoby w wieku średnim i młodsze. Największy problem stanowi utrata włosów na głowie, gdyż powoduje spory defekt estetyczny, ale oprócz nich mogą wypadać także włosy na twarzy, rękach, nogach, torsie i włosy łonowe. Włosy mogą po jakimś czasie odrosnąć, jednak nie są wtedy, takie jak pozostałe, a cieńsze i jaśniejsze.

Leczenie łysienia plackowatego

Specjalista zajmujący się leczeniem chorób skóry głowy to trycholog. To właśnie do niego powinna zgłosić się osoba, która zauważy u siebie wzmożoną utratę włosów. Leczenie trwa zazwyczaj długo i możliwe są też nawroty choroby. Osoba zmagająca się z łysieniem plackowatym stosuje leki w postaci aplikowanych bezpośrednio na miejsce objęte chorobą maści lub szamponów. Sposobem na trwałe pozbycie się łysienia są zabiegi przeszczepu lub implantacji włosów.

Przeszczep włosów Smart Graft

Mezoterapia igłowa