Łysienie typu męskiego

Łysienie typu męskiego to powszechna nazwa łysienia androgenowego. Ten typ łysienia dużo częściej jest problemem mężczyzn, jednak występuje także u kobiet. Charakterystyczne dla choroby jest wzmożone wydzielanie łoju, przez co skóra głowy jest tłusta. Na obszarach objętych łysieniem nie występują blizny.

Łysienie typu męskiego – przyczyny

Łysienie androgenowe ma podłoże genetyczne. Na utratę włosów wpływ ma podatność mieszków włosowych na działanie dihydrotestosteronu, męskiego hormonu płciowego. Łysienie jest głównie problemem mężczyzn w średnim wieku, jednak może pojawić się już u młodych panów. Łysienie androgenowe może współistnieć z chorobą niedokrwienną serca i rozrostem prostaty.

Łysienie androgenowe – przebieg

Nowe włosy wyrastają coraz rzadziej, są cienkie, słabe i jaśniejsze. Miejsca objęte łysieniem to skronie i czoło. Następnie, wraz z rozwojem choroby, łysienie rozprzestrzenia się na część ciemieniową. Najdłużej włosy utrzymują się w okolicach potylicy. Choroba może doprowadzić do utraty wszystkich włosów.

Łysienie typu męskiego u kobiet

U kobiet choroba dotyczy zazwyczaj osób w starszym wieku, a proces łysienia zaczyna się od czubka głowy. Łysienie typu męskiego u kobiet jest najczęściej związane z zaburzeniami hormonalnymi i może współistnieć z chorobami narządów rodnych lub nowotworami. U kobiet nie dochodzi do wyłysienia całkowitego.

Zapobieganie i leczenie łysienia androgenowego

Leczenie podejmowane jest ze względu na to, że łysienie jest dużym problem estetycznym i nierzadko wpływa na psychikę chorującego. Łysienie typu męskiego leczy się, stosując preparaty miejscowe lub doustne. Coraz częściej w leczeniu łysienia wykorzystywana jest terapia osoczem bogatopłytkowym i mezoterapia. W zaawansowanych stadiach choroby stosuje się zabieg przeszczepu włosów.

Lipofilling:

Mezoterapia igłowa: