Łysienie złośliwe

Łysienie złośliwe jest najpoważniejszą odmianą łysienia plackowatego. To choroba przewlekła, na którą cierpią zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Łysienie złośliwe odznacza się rozmieszczeniem ogniskowym, a dodatkowym objawem może być zaczerwienienie skóry w obrębie wypadania włosów. Łysieniem, oprócz skóry głowy, objęte mogą być inne obszary, a nawet skóra na całym ciele.

Łysienie złośliwe – przyczyny

Nadmierne wypadanie włosów rozpoczyna się zazwyczaj w wieku dziecięcym. Wśród przyczyn łysienia złośliwego wyróżnia się zaburzenia hormonalne, przewlekły stres i niedobór jednego ze składników mineralnych. Istotną rolę odgrywają też uwarunkowania genetyczne. Przez niektórych choroba jest zaliczana do autoimmunologicznych.

Leczenie łysienia złośliwego

Postawienie diagnozy powinno być poprzedzone szczegółowymi badaniami. Leczenie łysienia złośliwego jest długim i złożonym procesem, dlatego ważne jest rozpoczęcie terapii we wczesnym stadium choroby. Do najczęściej stosowanych metod należą farmakoterapia, fototerapia, terapia laserowa i przeszczep włosów. Nadmierne wypadanie włosów może ustąpić po wyeliminowaniu przyczyny, jednak w przeciwieństwie do innych rodzajów łysienia plackowatego, włosy z reguły nie odrastają. Często obserwuje się nawroty choroby. Łysienie złośliwe jest uciążliwe dla chorującego, gdyż owłosienie głowy jest nieestetyczne i obniża jakość życia

Regenera Activa:

Smart Graft: