Przesuszona skóra

Przesuszona skóra – charakterystyka:

Przesuszona skóra jest problemem, który może spotkać każdego. To właśnie zła pielęgnacja, a także gorące lato, najbardziej sprzyja występowaniu tego problem. Sucha skóra jest nieprzyjemna w dotyku, ponieważ jest szorstka, a przy tym często się łuszczy. Kłopot ten wynika, przede wszystkim, z braku odpowiedniego nawilżenia naszej twarzy. Jeśli w porę o to nie zadbany – to skóra może zacząć boleśnie piec i pękać.

Przesuszona skóra – przyczyny:

Przesuszona skóra może być przyczyną choroby. To właśnie cukrzyca, choroby tarczycy, łuszczyca i atopowe zapalenie skóry, może mieć takowe objawy. Nie zapominajmy jednak, że sucha skóra, może wynikać z braku nawilżenia, naszego wieku, czy też predyspozycji genetycznych. Najczęściej problem ten pojawia się latem, gdy temperatury są wysokie, a powietrze suche. Co ciekawe, również niekóre lek mogą przyczyniać się do występowania tego problemu.

Przesuszona skóra – zapobieganie:

Aby zapobiegać nadmiernemu przesuszaniu się skóry należy nawilżać ją odpowiednimi kremami. Przy wyborze kosmetyku kieruj się przede wszystkim typem cery, który posiadasz. Pamiętaj także o stosowaniu żeli myjących oraz toników do twarzy. To właśnie one pomogą Ci zachować odpowiednią czystość, a także optymalne pH Twojej skóry. Nigdy nie myj twarzy mydłem, które jeszcze bardziej przesuszy Twoją cerę. Zwróć także uwagę na to, aby kosmetyki, które stosujesz nie zawierały alkoholu. Warto również stosować – kilka razy w tygodniu – peeling. To właśnie ten zabieg pomoże Ci pozbyć się nadmiaru martwego naskórka. Gdyby przesuszona skóra nie pozwalała o sobie zapomnieć – koniecznie odwiedź lekarza. Być może problem ten, jest wynikiem choroby.

Przesuszona skóra – zabiegi:

Peeling chemiczny
Hydro Deluxe