Sińce pod oczami

Sińce pod oczami, czyli jasnofioletowe zabarwienie skóry pod oczami, mogą być stale widoczne lub pojawiać się co jakiś czas. Cienie pod oczami są kojarzone ze zmęczeniem, stresem, małą ilością snu lub długim przesiadywaniem przed ekranem komputera. Często to słuszne założenie, jednak ich przyczyna może leżeć głębiej.

Sińce pod oczami – przyczyny

Skóra znajdująca się pod oczami jest cienka, delikatna i słabo ukrwiona, a przez to szczególnie narażona na wszelkie zmiany. Na tworzenie się sińców pod oczami bezpośrednio wpływa zaburzenie odpływu limfy i krwi z okolic oczu oraz zaniku tkanki tłuszczowej. Sińce mogą być objawem chorób ogólnoustrojowych, takich jak cukrzyca, niedoczynność lub nadczynność tarczycy, anemia wywołana niedoborem żelaza, zaburzenie krążenia lub chorobą nerek. Cienie pod oczami mogą też wskazywać na niedobór lub nadmiar niektórych składników odżywczych oraz witamin. Niektóre osoby skłonność do cieni pod oczami dziedziczą po przodkach.

Leczenie sińców pod oczami

Chęć walki z sińcami pod oczami jest najczęściej spowodowana względami estetycznymi.  Cienie pod oczami mogą postarzać, sprawiać, że osoba je mająca wygląda na przemęczoną. Ważna jest odpowiednia pielęgnacja okolic oczu, czyli stosowanie specjalnych preparatów, oraz ochrona twarzy przed słońcem. Dostępne są kremy pod oczy stymulujące mikrokrążenie oraz zabiegi medycyny estetycznej, które są skuteczne, niezależnie od tego jak jest przyczyna schorzenia. To m.in. wypełnianie kwasem hialuronowym i mezoterapia. Walka z cieniami pod oczami nie powinna polegać wyłącznie na zakrywaniu ich makijażem, warto zgłosić się z problemem do dermatologa.

Kwas hialuronowy

Mikrolipofilling SNIF