Trichotillomania

Trichotillomania – czym jest?

Trichotillomania jest zaburzeniem psychicznym, które polega na niekontrolowanym, uporczywym wyrywaniu sobie włosów przez osobę chorą. Zazwyczaj trichotillomania dotyczy wyrywania włosów ze skóry głowy. Przypadłość może jednak dotyczyć także owłosienia w okolicach brwi, rzęs, owłosienia łonowego, twarzy oraz reszty ciała. Często zdarza się też, że osoby cierpiące na trichotillomanię zjadają włosy. Przyczynia się to do występowania schorzeń układu pokarmowego, głównie jelitowo-żołądkowych. Osoby, u których zaobserwowano zaburzenia, zazwyczaj próbują zatrzymać bądź zredukować wyrywanie włosów. Nie zawsze też samo wyrywanie daje im poczucie ulgi. Schorzenie zazwyczaj pojawia się u dzieci w wieku 11-13 lat.

Trichotillomania – objawy

Trichotillomania to schorzenie, które objawia się niepohamowanym wyrywaniem włosów, czasem też jedzeniu ich. Wyrywanie włosów przez osoby chore daje im poczucie ulgi, jednak nie zawsze. Trichotillomania często wywoływana jest przez czynniki genetyczne oraz środowiskowe. Powstanie schorzenia może też być następstwem depresji lub przeżyciem silnego stresu.

Trichotillomania – leczenie

Leczenie schorzenia polega głównie na zastosowaniu metod behawioralnych, a także wdrożeniu leczenia farmakologicznego. Zdecydowanie najważniejsza jest terapia psychiatryczna u specjalisty, polegająca na odwróceniu nawyków. Często stosowane jest także uzupełnianie braków owłosienia w celu poprawy samopoczucia i kondycji psychicznej pacjenta. Stosowane są zarówno zabiegi przeszczepu włosów, jak i przyspieszające ich odrost, takie jak mezoterapia czy leczenie światłem LED.

Zabiegi w MediArt Clinic, które pomogą Ci w problemach związanych z owłosieniem: