Ultradźwięki

Ultradźwięki to fale dźwiękowe o wysokiej częstotliwości drgań, które mają szerokie zastosowanie. Mała długość fali dźwiękowej pozwala na ujrzenie obrazów, które nie byłyby normalnie dostępne dla człowieka, na przykład soner umożliwia obserwację obiektów znajdujących się głęboko pod wodą. Ultradźwięki pomocne są również w medycyniemiędzy innymi przy pomocy urządzeń korzystających z ultradźwięków lekarze są w stanie obejrzeć narządy wewnętrzne pacjenta i ustalić stan jego zdrowia. Mają również zastosowanie w stomatologii oraz rehabilitacji medycznej. Istnieje kilka metod pozyskiwania ultradźwięków, a są to metody:

• mechaniczne,
  • termiczne,
  • magnetostrykcja,
  • odwrócenie efektu piezoelektrycznego,
  • optyczne.

Ultradźwięki w kosmetyce

Ultradźwięki są, ze względu na swoje szerokie zastosowanie, wykorzystywane również w kosmetyce. Fale dźwiękowe przenikają do warstw naskórka i działają na zasadzie głębokiego mikromasażu, co czyni je efektywniejszymi niż masaż klasyczny. Powodują rozkurczanie mięśni i naczyń krwionośnych, szybsze gojenie, zmniejszają ból i pomagają w redukcji stanów zapalnych. Zabiegi wykorzystujące ultradźwięki są bezpieczne i nieinwazyjne dla organizmu.

Ultradźwięki w kosmetycewskazania i przeciwwskazania

Wskazaniem do tego typu zabiegów mogą być: różnego rodzaje bóle mięśni czy kręgosłupa, stany pourazowe, rwa kulszowa, nerwobóle, ostrogi piętowe i tym podobne.

Ultradźwięki w wielu przypadkach mają dobroczynne działanie dla organizmu, ale niektóre osoby nie powinny wybierać tych zabiegów. Przeciwwskazania do zastosowania zabiegów z ultradźwiękami to między innymi: nowotwory, ostre stany zapalne, choroby nowotworowe, hemofilia, wszczepiony rozrusznik serca, ciąża i inne.

Zabiegi z zastosowaniem ultradźwięków w MediaArt Clinic w Poznaniu:

SonoQueen

Accent Prime