Usuwanie tatuażu

Usuwanie tatuażu jest wykonywane przede wszystkim u osób, które żałują podjęcia decyzji związanej z wytatuowaniem pewnego wzoru na ciele. Tatuaże mogą być przeszkodą w podjęciu interesującej pracy. Ich wykonanie może być nieestetyczne albo też niezgodne z oczekiwaniami. Może się też zdarzyć, że wzór tatuażu, który niegdyś wydawał się oryginalny, teraz szpeci i zawstydza.

Usuwanie tatuażu – metody

Do najbardziej skutecznej metody usuwania tatuażu zalicza się metodę usuwania laserowego. Polega na przykładaniu głowicy urządzenia do ciała, które wypuszcza krótkie impulsy światła, pochłaniające barwniki tworzące tatuaż. Laserowe usuwanie tatuażu jest utrudnione w przypadkach niektórych kolorów tatuaży, to znaczy białych, żółtych, różowych, pomarańczowych i fioletowych.

Istnieją również inne metody usuwania tatuażu, jednak są mniej skuteczne niż laser. Wyróżnia się

• szlifowanie skóry, które polega na dermabrazji bądź peelingu skóry w miejscu tatuażu, niesie za sobą ryzyko wystąpienia blizn,
  • usuwanie tatuażu za pomocą kwasu mlekowego,
  • chirurgiczne usuwanie tatuażu, czyli wycięcie skóry w miejscu wytatuowanego wzoru. Wiąże się z transplantacją tkanki.

Usuwanie tatuażu – przeciwwskazania

Usuwanie tatuażu jest zabiegiem bolesnym i dość inwazyjnym, który niesie ryzyko wystąpienia powikłań. Przeciwwskazania do zabiegu to między innymi:

• ciąża,
  • cukrzyca,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • opalona skóra,
  • choroby tkanki łącznej,
  • zbyt duża powierzchnia ciała, którą obejmuje tatuaż,
  • skłonności do powstawania blizn.

Powikłania, jakie mogą nastąpić w wyniku zabiegów usuwania tatuażu, to reakcja alergiczna, blizny i bliznowce, zmiany skórne, przebarwienia, infekcja bakteryjna, zakażenie, odbarwienie tatuażu.

Zabiegi usuwania tatuażu i przebarwień w MediArt Clinic w Poznaniu:

Usuwanie tatuażu

Nieudany tatuaż