Wiotkość skóry

Wiotkość skóry oznacza utratę jędrności, która wiąże się z pogorszeniem kondycji i wyglądu skóry. Problem jest najbardziej widoczny na twarzy, ale dotyczy też m.in. szyi, dekoltu czy ramion. Częściej spotykaną odmianą jest wiotkość nabyta, będąca efektem procesu starzenia skóry. Niektóre osoby wiotką skórę mają od urodzenia, wrodzona wiotkość skóry to schorzenie dziedziczne, które może prowadzić do innych chorób.

Przyczyny wiotkości skóry

Bezpośrednią przyczyną zwiotczenia skóry jest utrata kolagenu i elastyny. Dlatego problem wiotkości skóry dotyczy głównie osób starszych, u których produkcja tych składników jest znacznie ograniczona. Za wiotczenie skóry mogą odpowiadać zaburzenia wydzielania hormonów (np. podczas ciąży) i uwarunkowania genetyczne. Inną przyczyną może być szybka utrata masy ciała lub stosowanie diety ubogiej w składniki odżywcze. Na wiotkiej skórze szybciej pojawiają się oznaki starzenia w postaci zmarszczek i bruzd, szczególnie tam, gdzie skóra jest cienka, czyli w okolicach oczu i ust. Utrata podskórnej tkanki tłuszczowej sprawia, że skóra jest obwisła.

Pielęgnacja i leczenie wiotkiej skóry

Właściwa pielęgnacja wiotkiej skóry polega na regularnym nawilżaniu i ochronie przed czynnikami szkodliwymi. Działania te powinny być połączone ze zbilansowaną dietą oraz spożywaniem dużej ilości wody. Poprawę wyglądu skóry przyniesie stosowanie specjalnych kosmetyków zawierających kolagen. Jędrność i elastyczność skóry mogą zostać przywrócone za pomocą zabiegu laserowego, który pobudza produkcję kolagenu.

Laser Alma Harmony iPixel:

Termolifting RF:

Kwas hialuronowy: