Znamię naskórkowe

Znamię naskórkowe – czym jest

Znamiona naskórkowe to różnego rodzaju nieprawidłowościami w budowie i funkcjonowaniu komórek skóry człowieka. Znamiona naskórkowe często mogą być wrodzone lub nabyte w dzieciństwie bądź późniejszym etapie życia. Znamię naskórkowe przyjmuje bardzo różne formy. Często są widoczne w postaci rumienia, ciemnej narośli lub łuszczących się plam w kolorze skóry. Czasami są mylone z objawami łuszczycy, choroby Dariera, liszaja płaskiego oraz czerniaka złośliwego.

Znamię naskórkowe – objawy

Znamię naskórkowe objawia się w postaci wykwitów skórnych, które nie są zbudowane z melanocytów. Do tej odmiany należą często znamiona wrodzone, których nie dziedziczymy genetycznie. Znamiona naskórkowe mogą być zlokalizowane na całym ciele – szczególnie na tułowiu, granicy owłosionej skóry dłoni, kończynach, w pachwinach oraz w obrębie zewnętrznych narządów rodnych.

Znamię naskórkowe – przyczyny

Znamię naskórkowe często powstaje w wyniku zaburzeń genetycznych. Zazwyczaj jest rozpoznawane już u noworodków lub w okresie niemowlęcym. U dzieci zazwyczaj przyjmuje postać znamion łojowych, które mogą się rozrastać, twardnieć i zmieniać kształt wraz z upływem lat.

Znamię naskórkowe – leczenie

W sytuacji zaobserwowania znamienia naskórkowego należy udać się do lekarza dermatologa lub innego specjalisty. Leczenie znamion odbywa się najczęściej w klinikach medycyny estetycznej.

Bardzo często w celu usuwania znamion naskórkowych eksperci medycyny estetycznej polecają innowacyjny zabieg Dermamelan, który działa nie tylko depigmentacyjnie, lecz także ma właściwości złuszczające i odmładzające, dzięki niemu skóra Pacjenta jest idealnie gładka i rozświetlona.

Znamię naskórkowe – leczenie w MediArt Clinic: