Łysienie genetyczne

Łysienie genetyczne – czym jest

Łysienie genetyczne to choroba o podłożu dziedzicznym. Wypadanie włosów dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Stan chorobowy ujawnia się wraz z wiekiem, ale problem dotyka szczególnie mężczyzn między dwudziestym a pięćdziesiątym rokiem życia.

Łysienie genetyczne – przyczyny

Przyczyną występowania łysienia genetycznego jest DHT, który wchodzi w reakcję chemiczną z podatnymi na jego działanie mieszkami włosowymi. Podatność mieszków ma charakter dziedziczny. Z tego względu, w celu oszacowania możliwości wystąpienia choroby, specjaliści zalecają określenie historii łysienia w rodzinie Pacjenta. Często za przyczynę łysienia genetycznego uznaje się podeszły wiek Pacjenta, ponieważ zmiana hormonów w organizmie następuje z reguły w podeszłym wieku. W wybranych przypadkach ten rodzaj łysienia może pojawić się na nawet u Pacjentów po dwudziestym roku życia.

Łysienie genetyczne – leczenie

Najbardziej skutecznym rozwiązaniem w przypadku łysienia genetycznego jest konsultacja ze specjalistą medycyny estetycznej, który wybierze najlepszą metodę terapii w walce z tym problemem.

W terapii nadmiernego wypadania włosów i leczenia łysienia genetycznego medycyna estetyczna oferuje szereg zabiegów. W leczeniu łysienia dziedzicznego wykorzystuje się także przeszczep włosów SmartGraft, przeszczep komórek skóry Regenera Activa oraz techniki Lipofillingu i Liftingu termicznego – Termoliftingu RF, które bardzo skutecznie hamują wypadanie włosów i wszelkie odmiany łysienia.

Łysienie genetyczne – leczenie w MediArt Clinic: