Łysienie trakcyjne

Łysienie trakcyjne – czym jest

Łysienie trakcyjne to rodzaj nadmiernego wypadania włosów, objawia się utratą włosów szczególnie nad i za uszami oraz w okolicach skroni i czubka głowy. Łysieniu trakcyjnemu towarzyszy często łuszczenie, zaczerwienienie i podrażnienia skóry głowy. Niekiedy skóra głowy może stać się wrażliwa na dotyk, wydawać się napięta, a w nielicznych przypadkach mogą pojawić się również guzki ropne, które są oznaką stanów zapalnych.

Łysienie trakcyjne – objawy

Objawem łysienia trakcyjnego jest najczęściej ból głowy oraz bolesność skóry w miejscu ucisku. Nadmierna utrata włosów początkowo ma postać prześwitów występujących za uszami, w okolicy skroni, na czubku głowy.

Łysienie trakcyjne – leczenie

W sytuacji wystąpienia opisanych objawów łysienia trakcyjnego warto skonsultować się ze specjalistą, ponieważ konsultacja pozwoli na postawienie odpowiedniej diagnozy i określenie metod leczenia.

Pierwszym krokiem, który wspomoże leczenie, jest rezygnacja z fryzur polegających na upięciach, ciasnych plecionkach i dopinanych pasemkach przedłużających włosy. Rozczesywanie powinno być bardzo delikatne, a na noc włosy najlepiej rozpuścić.

Aby zatrzymać proces zapalny, zazwyczaj stosuje się kremy sterydowe lub zastrzyki. W celu pobudzenia włosów do wzrostu wykorzystuje się najczęściej mezoterapię igłową, zabiegi laserowe, osocze bogatopłytkowe oraz komórki macierzyste. W sytuacji trwałego uszkodzenia mieszków włosowych i postępującego procesu utraty włosów stosuje się ich przeszczepy.

Łysienie trakcyjne – zabiegi

Współcześnie największą popularnością cieszą się zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, ponieważ wyróżniają się wyjątkową skutecznością.

Specjaliści twierdzą, że zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego to bezpieczny i skuteczny sposób leczenia łysienia, który dodatkowo pobudza regenerację skóry. Metoda ta od lat jest z powodzeniem stosowana do leczenia nadmiernego wypadania włosów.

Łysienie trakcyjne – leczenie w MediArt Clinic: