Melasma skóry

Melasma skóry – czym jest

Melasma skóry to specyficzny rodzaj przebarwień, które pojawiają się u kobiet, a zazwyczaj po 30. roku życia. Wpływ na tą dolegliwość mają przede wszystkim czynniki hormonalne np. przyjmowanie antykoncepcji hormonalnej, ciąża, menopauza i nadmierna ekspozycja na wpływ promieni słonecznych.

Pojawienie nie przebarwień na skórze powinno skłonić do wizyty u specjalisty i konsultacji w celu leczenia.

Melasma skóry – przyczyny

Pierwszorzędną przyczyną powstawania brązowych melasmy na skórze jest nadmiar melaniny w komórkach i jej nierównomierna dystrybucja, co wynika z długotrwałego przebywania pod wpływem promieni słonecznych bez zabezpieczenia skóry odpowiednimi kosmetykami. Zmianami hormonalnymi w organizmie kobiety także przyczyniają się do powstawania przebarwień.

Melasma skóry – objawy

Przebarwienia najczęściej występują na twarzy oraz dłoniach i charakteryzują się nieregularnym kształtem o barwie od jasnobrązowej do ciemnobrązowej.

Objawy melasmy skóry zazwyczaj pojawiają się w tych miejscach, które mają bezpośredni kontakt z promieniowaniem słonecznym.

Melasma skóry – leczenie

Wyboru indywidualnego sposobu leczenia dokonuje się po ustaleniu ze specjalistą głębokości lokalizacji barwnika oraz stwierdzeniu, który z trzech możliwych rodzajów melasmy występuje u Pacjenta. Drobne przebarwienia usuwa się często przy pomocy zabiegów złuszczających tj. peelingów na bazie odpowiedniego preparatu.

Głębokie i plamy skórne najlepiej poddać terapii laserowej.

Melasma skóry – leczenie w MediArt Clinic: