Rumień

Rumień – charakterystyka

Rumień jest chorobowo zmienionym, zaczerwienionym miejscem na skórze, pojawia się przede wszystkim na twarzy i ma podłoże naczyniowe. Powstaje w wyniku rozszerzania naczyń krwionośnych i może mieć wiele przyczyn. Rumień może występować na skutek sytuacji zewnętrznych wywołujących stres, może mieć też podłoże alergiczne, a często również chorobowe, związane na przykład z zapaleniem skóry. Objawia się mocnym zaczerwienieniem, pieczeniem oraz dotkliwym bólem. Może też powodować łuszczenie skóry. Najbardziej narażone na wystąpienie rumienia są osoby o cerze naczynkowej czy też te często korzystające z solarium. Zdarza się, że rumień powstaje w wyniku skłonności genetycznych lub też u osób, które przebyły pewne choroby skóry, jak na przykład trądzik różowaty.

Rumień – rodzaje

Wyróżnia się wiele rodzajów rumienia. Może przybierać różne formy, inaczej oddziaływać na organizm i mieć inny stopień nasilenia. Do najczęściej występujących odmian rumienia zalicza się między innymi rumień zakaźny, rumień guzowaty, rumień wielopostaciowy, rumień nagły, rumień lombardzki, rumień kończyn, dłoni i inne.

Rumień – profilaktyka i leczenie

Rumień zazwyczaj atakuje nagle, dlatego ważna jest szybka reakcja i podjęcie kroków w kierunku konsultacji ze specjalistą.

Aby zniwelować ryzyko pojawienia się rumienia, należy przede wszystkim zrezygnować z kąpieli słonecznych, stosować się do zaleceń diety lekkostrawnej, w tym zwiększyć ilość spożywanych owoców i warzyw bogatych w witaminę C, unikać ostrych potraw i używek oraz zrezygnować z kosmetyków mających w swoim składzie sterydy.

Metody leczenia rumienia związane są głównie ze specjalistycznymi zabiegami kosmetycznymi bądź dermatologicznymi, polegającymi między innymi na pozbyciu się zmian naczyniowych laserem.

Zabiegi niwelujące problem rumienia w MediArt Clinic

Alma Harmony XL Pro Dye VL