Wypadanie włosów

Wypadające włosy są objawem chorobowym, który polega na stopniowym zatrzymaniu, osłabieniu oraz ostatecznie zatrzymaniu produkcji włosa w mieszkach włosowych. Może być efektem między innymi łysienia androgenowego. Wypadanie włosów spowodowane jest wieloma czynnikami wewnętrznymi bądź zewnętrznymi, do których należą na przykład nieodpowiednia forma stylizacji, zła dieta czy też zaburzenia hormonalne.

Wypadanie włosów – przyczyny

Istnieje wiele przyczyn, które mogą prowadzić do wypadania włosów. Może być to reakcja organizmu na zmiany zewnętrzne bądź przyjmowane leki, jak też objaw innej choroby, dlatego, zanim podejmie się kroki w kierunku leczenia, należy skontaktować się ze specjalistą. Do innych przyczyn należą między innymi:

• niewłaściwa dieta, w tym niedobór składników odżywczych oraz używki, takie jak alkohol czy papierosy;
  • nieodpowiednia pielęgnacja, w tym: szkodliwe farby do włosów i kosmetyki niedobrane do rodzaju włosa; stosowanie w nadmiernej ilości urządzeń do stylizacji fryzur, jak suszarka czy lokówka, które powodują osłabienie struktury włosa; upięcia włosów czy zabiegi fryzjerskie, jak keratynowe prostowanie włosów osłabiające strukturę włosa;
  • zaburzenia hormonalne.

Wypadanie włosów – leczenie

Aby pozbyć się problemu wypadających włosów, należy najpierw skontaktować się ze specjalistą, który odpowiednio dobierze sposób leczenia. Pierwszym krokiem do wyeliminowania tego kłopotu jest przyjrzenie się swojej diecie oraz wprowadzenie do niej produktów bogatych w składniki odżywcze. Leki, również te hormonalne, nie pozostają obojętne na kondycję włosa, warto więc zwrócić na to uwagę. Jedną z najczęstszych metod leczenia, którą polecają eksperci z gabinetów medycyny estetycznej, są zabiegi, wpływające na wzmocnienie mieszków włosowych oraz porost włosa.

Zabiegi na wypadające włosy proponowane przez MediArt Clinic

Mezoterapia igłowa