Zmiany naczyniowe

Zmiany naczyniowe mogą pojawiać się na skórze w postaci punktów rubinowych, zwanych też naczyniakami starczymi, czyli niewielkich, różowych, czerwonych bądź fioletowych grudek lub plam. Najczęściej objęte są nimi plecy i tułów. Zmiany naczyniowe mogą mieć też postać prześwitujących naczynek, czyli tzw. teleangiektazji. Poszerzone naczynia włosowate, małe żyły i tętnice są częstą dolegliwością kobiet. Kolejny rodzaj zmian naczyniowych to naczyniak gwiaździsty, który powstaje w miejscu urazu.

Zmiany naczyniowe – przyczyny powstawania

Bezpośrednią przyczyną powstawania tego rodzaju zmian jest rozszerzenie naczyń krwionośnych. Występowanie zmian naczyniowych może być związane z zaburzeniami hormonalnymi, stosowaniem niezdrowej diety, nadmierną ekspozycją skóry na słońce lub niską temperaturę. Zmiany naczyniowe mogą stanowić jeden z objawów choroby, być wynikiem stosowania niektórych leków lub nadmiernego stresu. Więcej zmian pojawia się u kobiet w ciąży oraz osób starszych, których naczynia są osłabione. Powstawaniu zmian naczyniowych nie są obojętne czynniki genetyczne.

Zmiany naczyniowe – leczenie

Skóra, na której pojawiły się zmiany naczyniowe, wymaga pielęgnacji przeznaczonymi do tego kosmetykami i ochrony przed szkodliwymi czynnikami. Zwalczanie zmian naczyniowych może polegać na leczeniu zaburzeń krążenia lub innego schorzenia, którego są objawem. Zmiany naczyniowe nie są zwykle groźne. Ich usuwanie jest zatem motywowane względami estetycznymi. Wśród dostępnych metod popularność zyskują małoinwazyjne zabiegi laserowe.

Alma Harmony XL PRO:

Alma Harmony Dye-VL: