Łysienie anagenowe

Łysienie anagenowe, zwane też dystroficznym, polega na utracie włosów będących w fazie wzrostu, tzw. anagenie. Z tego rodzaju utratą włosów mierzą się najczęściej osoby cierpiące na nowotwór. Łysienie anagenowe dotyka zatem osoby obu płci, w różnym wieku. Zazwyczaj dochodzi do utraty dużej ilości włosów, a w niektórych przypadkach do całkowitego wyłysienia. Włosy wypadają w krótkim czasie, a intensywność wypadania zależy od ilości substancji szkodzącej. Po zaprzestaniu jej stosowania włosy odrastają, gdyż proces nie uszkadza cebulek włosów. Często jednak różnią się wyglądem od włosów naturalnych.

Łysienie anagenowe – przyczyny

Łysienie anagenowe jest wywołane zaburzeniami metabolizmu. Pierwsza faza wzrostu włosa zostaje przerwana. Zaburzony jest podział macierzy włosa i cały proces tworzenia. Włosy osób cierpiących na łysienie androgenowe są cienkie, osłabione i łatwo ulegają uszkodzeniom. Pojawiają się też włosy dysplastyczne, czyli niewłaściwie zbudowane.

Do zaburzeń doprowadza najczęściej stosowanie leczenia silnymi środkami. Są to głównie formy leczenia nowotworów, m.in. chemioterapia, radioterapia lub leczenie środkami antymetabolicznymi. Utrata włosów może być też objawem choroby autoimmunologicznej, zaburzeń hormonalnych, a także skutkiem kontaktu z wysoką dawką promieniowania lub zatrucia metalami ciężkimi.

Leczenie łysienia anagenowego

Łysienie anagenowe ma niekorzystny wpływ na wygląd, a tym samym psychikę osób na nie cierpiących. Leczenie łysienia polega przede wszystkim na eliminacji jego przyczyny. Możliwe jest stosowanie preparatów przyspieszających odrastanie włosów.

Lipofilling:

Mezoterapia igłowa: