Łysienie brwi

Łysienie brwi to nadmierne wypadanie włosów brwi. W niektórych przypadkach utracone włosy odrastają, a w innych, głównie u osób starszych, efekty łysienia są trwałe. Wypadaniu włosów może towarzyszyć delikatne swędzenie.

Przyczyny łysienia brwi

Wśród przyczyn łysienia brwi wymienia się zaburzenia metabolizmu, zaburzenia hormonalne, stosowanie niektórych leków lub kosmetyków, infekcję grzybiczą, nadmierny stres i niewłaściwy sposób odżywiania, powodujący niedobory ważnych składników, takich jak kwas foliowy i witaminy, a także zaniedbania w pielęgnacji, w tym pozostawianie makijażu na noc i nieprawidłowe usuwanie włosków. Wypadanie włosów z brwi może też należeć do objawów innej choroby, np. atopowego zapalenia skóry, cukrzycy czy chorób wątroby. Łysienie brwi jest częstym problemem kobiet w ciąży oraz przechodzących menopauzę.

Łysienie brwi – zapobieganie i leczenie

Ważnym elementem profilaktyki jest właściwa regulacja brwi. Usuwanie włosków wraz z cebulką sprawia, że po jakimś czasie przestają one odrastać. Łysienie brwi stanowi zazwyczaj spory problem estetyczny i stąd bierze się chęć walki z nim. Wypadanie brwi może ustąpić po wyeliminowaniu jego przyczyny. Jeśli jest spowodowane chorobą, zazwyczaj przechodzi po jej wyleczeniu lub złagodzeniu objawów. Podjęcie leczenia może zahamować wypadanie włosków, wzmocnić pozostałe i przyspieszyć odrastanie nowych. Specjalistą zajmującym się problemem łysienia jest trycholog.

Lipofilling:

Mezoterapia igłowa: