Tłuszcz na udach

Gromadzący się na udach tłuszcz, zwany także bryczesami, to problem pojawiający się nie tylko u osób z nadwagą, lecz także dotykający osoby szczupłe. Pozbycie się nadmiaru tłuszczu z ud może być wyjątkowo trudne. Odpowiednia dieta oraz ćwiczenia angażujące tę część ciała mogą okazać się niewystarczająco skuteczne. Rozwiązaniem problemu bryczesów mogą być zabiegi medycyny estetycznej.

Zabiegi na tłuszcz na udach

Lipoliza to nieoperacyjne usuwanie tłuszczu. Lipoliza iniekcyjna polega na wstrzykiwaniu w miejsce nagromadzenia tłuszczu specjalnej substancji, która powoduje rozbicie komórek tłuszczowych. Lipoliza laserowa jest wykonywana po podaniu znieczulenia miejscowego. Laser działa na tkankę tłuszczową wysoką temperaturą, co powoduje jej rozpuszczenie. Zabieg usuwa tłuszcz i modeluje sylwetkę. Dodatkowym działaniem lipolizy laserowej jest poprawa stanu skóry.

Liposukcja to zabieg odsysania tłuszczu. Przed jego przeprowadzeniem pacjentowi podawane jest znieczulenie ogólne, zabieg jest więc bezbolesny. Oprócz klasycznej liposukcji, gdzie tłuszcz pobierany jest za pomocą igły, stosuje się mniej inwazyjną liposukcję laserową. W tym zabiegu tłuszcz odsysany jest specjalnym laserem, dzięki czemu czas rekonwalescencji jest stosunkowo krótki, a na skórze nie pozostają blizny.

Lipofilling jest połączeniem liposukcji i wypełniania. Tłuszcz pozyskiwany z miejsc, gdzie występuje jego nadmiar, jest przeszczepiany w inne partie ciała.

Ogólnymi przeciwwskazaniami do zabiegów usuwania tłuszczu są ciąża, choroby nowotworowe, niektóre choroby ogólnoustrojowe, choroby serca i stany zapalne.
Efekty zabiegów są zazwyczaj trwałe. Do ich osiągnięcia często potrzebnych jest kilka powtórzeń.

Lipoliza:

Redukcja cellulitu – Lipoliza