Trądzik zaskórnikowy

Trądzik zaskórnikowy jest jednym z najczęstszych schorzeń, które spotyka ludzi w okresie nastoletnim. To właśnie wtedy, jesteśmy narażeni na powstawanie różnych problemów skórnych. Wynika to przede wszystkim z naszej burzliwej gospodarki hormonalnej, która szykuje nasze ciało na wejście w dorosłość.

Trądzik zaskórnikowy – przyczyny:

Na naszej skórze znajdują się liczne pory skórne, a także gruczoły łojowe. W tych drugich produkowane jest sebum, które zapobiega nadmiernemu wysuszaniu się naszej skóry. Czasami, ten łój skórny, jest produkowany w zbyt dużej ilości. To właśnie wtedy, nie mając się gdzie podziać, osadza się w naszych porach, a także gruczołach łojowych. Gdy pod wpływem różnych czynników, dostaną się tam zanieczyszczenia, to dochodzi do zatkania się tych mikroskopijnych otworów na naszym ciele. Nasz organizm próbuje się wtedy przed tym bronić i wywołuje podskórne zapalenie. Czego efekt jest widoczny na powierzchni naszej cery. Warto więc wiedzieć, że do tego problemu przyczynia się: pot, kurz, martwy naskórek, a także bakterie.

Trądzik zaskórnikowy – zapobieganie:

Aby skutecznie przeciwdziałać pojawianiu się trądziku zaskórnikowego, należy dbać odpowiednio o higienę. W tym celu stosuj codziennie żele oczyszczające oraz tonik. Czasami jednak te działania nie przynoszą rezultatów. Dlatego używaj też peeling – pamiętaj, aby stosować go 2-3 razy w tygodniu – częstsze stosowanie może przesuszyć skórę. To właśnie peeling złuszcza naszą cerę i pomaga pozbyć się nadmiaru martwego naskórka. Ważne jest także pamiętanie o tym, aby nie rozdrapywać powstałych zmian skórnych. W przeciwnym razie narażasz się na namnożenie problemu, a także powstanie blizn.

Trądzik zaskórnikowy – zabiegi: